2/23/2014

Włocławskie ABC...i Zbigniew Błachowicz- 23.02.14

26 lutego (środa) w Filii nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej we Włocławku przy ulicy Wienieckiej 14 odbędzie się spotkanie spod znaku „krainy łagodności”. Swoje wiersze i utwory poetyckie przedstawi debiutujący poeta – Zbigniew Błachowicz. Spotkanie organizowane jest w ramach cyklu spotkań WŁOCŁAWSKIE ABC... proponowanych przez CSWWłocławek Kulturalny Blog Włocławka.



Poniżej zamieszczamy, krótki wywiad z artystą, który przybliży jego twórczość:

Witam! Przyznam się, że niewiele wiem o Tobie jako poecie. Czy możesz powiedzieć coś o sobie i Twojej pasji związanej z poezją?
Urodziłem się we Włocławku 28 grudnia 1990 roku. Ukończyłem Gimnazjum nr.6 im Stanisława Staszica we Włocławku. Moja dalsze kształcenie jest teraz w trakcie realizacji. Chodzę do liceum dla dorosłych.

A co z poezją?
Pisanie wierszy zacząłem w lutym ubiegłego roku, chciałem odzwierciedlić w nich swoje myśli, mentalność, a można by rzec że nawet charakter. W sensie dosłownym bądź w bardziej metaforycznym.

Słyszałam,że masz rozległy wachlarz zainteresowań. Widać to w Twoich utworach, które miałam przyjemność czytać.

Moimi zainteresowaniami nie związanymi z literaturą są; paleontologia, archeologia, geografia oraz biologia, głównie nauki przyrodnicze. Mam usposobienie podróżnika, przyrodnika. Chciałbym zwiedzać świat, pasjonuje mnie kultura i obyczaje Ameryki Południowej i Afryki. Uważam, że ochrona przyrody ma wielki wpływ na życie każdego z nas. Utożsamiam się z nią na swój sposób.

Wróćmy jednak do twórczości. Co łączy Zbigniewa Błachowicza i mitologię nordycką?

W kwietniu zeszłego roku zacząłem pisać poemat epicki pt. "Ragnarok Zmierzch Bogów" oparty na mitologii nordyckiej, a zakończyłem go w czerwcu, z perspektywy czasu spojrzałem jednak na Ragnarok inaczej co dało w skutkach przeinaczenie niektórych wersetów.

Czym w swojej twórczości zajmujesz się obecnie?

W obecnej chwili jestem w trakcie pisania powieści przygodowej pod tytułem-" Dziennik podróży Samuela Feelmora". Jest to opowieść o wyznającym filantropowe wartości młodym Angliku, który znudzony dotychczasowym życiem postanawia płynąć w rejs. Decyzja ta radykalnie zmienia życie bohatera. Moim zdaniem właśnie pogoń za marzeniami nadaje życiu sens. Nie warto czekać aż coś się stanie, najlepiej jest "chwycić byka za rogi" i oddychać pełną piersią, przeżywać każdy dzień tak jakby miał być tym ostatnim.

Czym dla Ciebie jest poezja? Jak to co piszesz przyjmowane jest przez znajomych, przyjaciół?

Jestem usatysfakcjonowany z moich utworów, pragnę by ujrzały światło dzienne i dotarły do szerszej liczby czytelników, nawiasem mówiąc by przypadły im do gustu. Teraz 26-lutego odbędzie się mój wieczorek poetycki. Mam nadzieję, że to co tam przedstawię spodoba się Państwu. Zapraszam serdecznie do bliższego poznania moich wierszy.

Dziękuję za udzielenie wywiadu!



Na wieczorek poetycki Zbigniewa Błachowicza zapraszamy 26 lutego (środa) do Filii nr 3 Miejskiej Biblioteki Publicznej we Włocławku ul. Wieniecka 14 o godz. 16.00. 

Poniżej umieszczany jeden z utworów Pana Zbigniewa:


Poezja...
piękno umysłu
artyzmu ...
w człowieku
głębia myśli
głębia uczuć
piękność słowa
artystyczna głowa przelewa
to na papier
-jak dzban soku
lany w szklankę
ukazuję się barwa zieleni,
nadziei …
na artyzm 

Zapoznać się z twórczością można także na: 
 https://www.facebook.com/pages/Zbigniew-B%C5%82achowicz/1438700393026546?fref=ts


Spotkanie odbywać się będzie w ramach cyklu Włocławskie ABC.... organizowanego przez CSWWłocławek Kulturalny Blog Włocławka.



Rozmawiała: Kinga Aneta Sroczyńska





































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz