2/10/2014

Kinga Sitkiewicz i "Różne oblicza miłości"- 10.02.14

14 lutego 2014 roku o godzinie 17.00 w Holu Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Z. Arentowicza we Włocławku przy ul. Warszawskiej 11/13 odbędzie się otwarcie wystawy fotografii Kingi Sitkiewicz „Lomografia – Różne oblicza miłości”.

Artystka znana jest już w środowisku włocławskim dzięki swoim wystawą oraz akcji „Namaluj uśmiech” organizowanej przez artystkę wspólnie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie we Włocławku. Na kilka dni przed otwarciem wystawy Pani Kinga udzieliła odpowiedzi na kilka pytań zadanych przez CSW Włocławek.
Oto przeprowadzona rozmowa:

Kingo czym jest dla Ciebie fotografia? Dlaczego postanowiłaś spojrzeć na otaczający świat zza obiektywu?
Fotografia pasjonuje mnie od lat. To ona sprawiła,że znalazłam się we włocławskim plastyku, ona i moja ciocia Wanda Dobson. Uwielbiam patrzeć jak w ciemni w roztworach wywoływacza pojawia się obraz. Między mną a fotografią jest po prostu "chemia".Zamiłowanie do zdjęć analogowych popchnęło mnie dalej do Studium Fototechnicznego SPECTRUM we Włocławku. Obecnie lomografika zajmuje znaczną część mojego wolnego czasu. Staram się tą dziedziną zarazić moją kochaną rodzinkę, która chętnie pozuje mi do zdjęć.

Niedługo będzie można zobaczyć Twoje prace na wystawie w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Jest to wyjątkowa data- Walentynki. Możesz przybliżyć nam tematykę pokazywanych prac?
Tak. 14-go lutego 2014, o godz.17-00 w MBP we Włocławku przy Warszawskiej odbędzie się wystawa fotograficzna mojego autorstwa na temat różnych aspektów miłości, począwszy od zakochania, poprzez rozczarowanie, niechęć do partnera, tęsknotę aż do miłości trwałej-dojrzałej i romantycznej. Zdaję sobie sprawę, że Walentynki nie dla każdego są przyjemnym świętem, dlatego też chciałam przedstawić również miłość oczami singla. Wszystko to oprawione w analogową formę. Większość z tych zdjęć powstało przy użyciu Fed'a- aparatu dalmierzowego. Zapraszam serdecznie pasjonatów fotografii, zakochanych i singli. Pojawią się zdjęcia w kolorze, czarno-białe, w sepii oraz cyjanotypii. 

Walentynkowe „Różne oblicza miłości” to nie Twoja pierwsza wystawa. Czy możesz powiedzieć parę słów o wcześniejszych?
Rzeczywiście to już kolejna moja wystawa. Wcześniejsze to: "Włocławek w stylu retro"- fotografia czarno- biała i w sepii w Spectrum; wystawy fotograficzne i malarskie związane z Dniami Włocławka i Bulwarami Sztuki; wystawa "Struktura, kontrast, światłocień" poświęcona fotografii analogowej w MBP we Włocławku; wystawa poplenerowa w Smólniku z Stowarzyszeniem "Pasja"; "Reportaż plenerowy"- wystawa w MBP we Włocławku z Stowarzyszeniem "Pasja" oraz kilka kameralnych wystaw w kawiarenkach artystycznych w Toruniu, Łodzi i Poznaniu.
 
Kinga Sitkiewicz to także osoba zaangażowana społecznie. Kandydowałaś w konkursie na Wolontariusza Roku 2013 organizowanym przez Projekt Włocławek, byłaś pomysłodawczynią pewnej ciekawej akcji.....
To prawda. Od dłuższego czasu współpracuję z włocławskim MOPR, przy którego pomocy zrealizowałam akcję charytatywną "Namaluj uśmiech".

Czym obecnie się zajmujesz? Jakie są Twoje plany artystyczne?
Obecnie dużo czasu poświęcam nauce, zajmuje mnie wystrój wnętrz oraz kurs Feng-Shui w Poznaniu. Chciałabym pokierować swój los w kierunku scenografii, choć też bardzo interesują mnie języki obce. Od niedawna należę do Polskiej Ambasady Lomograficznej- organizacji, która promuje fotografię analogową. W tym jeszcze roku zaprezentuję dość nietypową fotografię w podczerwieni. Zdjęcia te pod wpływem promieniowania podczerwonego zasadniczo zmieniają kolorystykę- zieleń zamienia się na biel, a jasne bezchmurne niebo przybiera burzowy charakter. Mam nadzieję, że tym samym rozpromuję sposób tworzenia zdjęć na kliszy, a fotografia lomograficzna zyska fanów również we Włocławku.

Dziękuję za spotkanie!


Poniżej zamieszczamy kilka zdjęć autorstwa Kingi Sitkiewicz udostępnione przez artystkę.
Zdjęcie portretowe autorstwa Patrycji Durmowicz udostępnione przez Kingę Sitkiewicz.
Zapraszamy na otwarcie wystawy„Lomografia – Różne oblicza miłości” do MBP we Włocławku 14 lutego o godz. 17.00.

Tekst: Kinga Aneta Sroczyńska

foto. Patrycja Durmowicz






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz